vrijdag 13 maart 2015

Stemmen....als ik het al niet weet hoe mijn zoon dan wel?

afb. Morguefile.com
Volgende week mogen we stemmen. Hoera! Eh.....kijk, voor de landelijke politiek of voor in de gemeente gaat het best. Daar heb ik nog wel zo mijn ideeën over. Maar de provinciale staten en het hoogheemraadschap...oef.
Nu weet ik wel zo'n beetje wat die mensen schijnen te doen...maar ik heb geen flauw idee wat de partijen hiermee van doen hebben. En ook de stemwijzer word ik niet veel wijzer van. Dus help....wat ga ik doen?

We wonen in de polder en zien bij het hoogheemraadschap iemand staan die we kennen....waarvan we weten dat hij er tenminste als boer verstand heeft van dingen als polderpeil enzo. Maar ja, is dat meteen een goede reden om blindelings voor hem te gaan? Slik.....

Dirk, 18, mag natuurlijk ook stemmen, dus natuurlijk kwam de vraag wie ik ga stemmen. Hmmm..hmmmm.hmmmmmmmm....ik weet het niet. En het is al bijna....Als ik er al niet uitkomt, hoe hij dan wel?

Vinden jullie dit ook lastiger dan de "gewone"verkiezingen? Of ligt dit nu helemaal aan mij?

1 opmerking:

  1. Nou, heel simpel doe ik het. Ik stem gewoon op twee bekende mensen van mij. Klaar. Wat daar boven regeert klopt toch allemaal niet. Kan ik het beter deze mensen gunnen.

    BeantwoordenVerwijderen