maandag 22 december 2014

Verschillen jongens en meisjes deel 2

Ik heb al vaker een blogje geschreven over de verschillen tussen jongens en meisjes. Oké, ik heb geen meiden, (maar ben er zelf wel één ;p ) en ja, er zitten wél verschillen in deze varianten. Maar eerlijk is eerlijk, tussen jongens onderling zitten natuurlijk ook grote verschillen....

Bij ouders van nu kwam ik een leuk stukje tegen over de geslachtsverschillen. In het kort:

-Al vanaf de geboorte kijken jongens naar dingen en harde, felgekleurde spullen hebben hun voorkeur. Meisjes kijken liever naar gezichten én zijn blijer met zachte spulletjes. De auto en de pop zijn dus zo gek nog niet....

-Meisjes zijn van nature betere praters (tja, sorry voor al die mensen die vinden dat hun man zo weinig weet te vertellen...) en dus kattiger (daar heb je immers praten voor nodig!) Mannen uiten hun frustraties liever fysiek.

-Jongens onderzoeken de dingen die ze in handen krijgen. Nee, dat is geen slopen! (slik....daar moet ik even voortaan goed aan denken voordat ik weer "gil"waarom altijd alles kapot moet.... ;-)    )
Het is simpelweg bekijken hoe het in elkaar zit! En leren hier dus mee! Jammer genoeg (en daarmee zijn we weer beland bij de "vermeiselijking" (ja, ik weet het, dat woord bestaat niet) van het onderwijs.....of ga ik nu erg ver?) wordt materiaalkennis niet getoetst.

Fotootjes gemaakt met afbeeldingen van makemebabies.com. Is leuk om te doen!

-Om op het onderwijs verder te gaan: jongens die in hun hoofd met van alles bezig zijn gooien dit eruit door druk te doen. Heel verstandig want daarmee gooit hij  het er dus "uit". Helaas denken leerkrachten (en ouders?) daar anders over (en hopla, we hebben weer een verkeerd geplakt etiket, zo links en rechts?????). Meisjes gaan piekeren en krijgen buikpijn! (Tja.....mijn ervaring is eigenlijk dat jongens óók behoorlijk aan de stressbuikpijn kunnen lijden....maar wie ben ik?)

-Meisjes willen lief gevonden worden en doen daar veel voor....de jongens willen juist graag uitblinken!

Meer lezen? Hier zie je het artikel van ouders van nu.

1 opmerking:

  1. Leuk artikel! Ik heb 2 meisjes en 3 jongens. Ik vind de jongens moeilijker om op te voeden dan de meisjes moet ik bekennen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen