donderdag 2 oktober 2014

Slootje springen

Jan komt maandag om 12 uur naar me toe hollen met de vrolijke vraag: Mag ik vanmiddag gaan slootje springen met L?
Slik. Huh..slootje springen? Waar? Waarom? Hoezo?
Nog een slik.....en even heel goed nadenken. Wil ik dit wel? Waarom ga je niet gewoon bij ons het land in?
Nee mam, daar hebben ze Delfts Blauw! Voor jou!
Juist ja.....

Delfts blauw .....maar dan in stukjes ;-)

Help, er vliegt van alles door me heen aan bezwaren....maar al snel ook de gedachten dat ik toch zo graag wil dat hij meer naar buiten gaat? Dat het me fijn lijkt als hij eens wat meer "struint" in de natuur ipv achter een beeldscherm hangen....dus aarzelend stem ik toe. Want dit is uiteraard super voor hem. En ach....hij is immers geen klein ukkie meer...
Als ik het aan Harry  vertel, die van de boerderij afkomt, grinnikt hij. Dat deed ik vroeger ook! Ja, dat dacht ik al....
Maar helaas kan het die middag niet bij :L. en is het uiteindelijk verschoven naar nu....
L.'s moeder vertelde me ook al dat zij het eerst niet zo zag zitten maar vaders haar bezwaren onzin vond.
Dus zijn ze nu het land in. Bij een boer die het goed zou vinden (zegt L.) Even ingeprent dat ze niet bij de koeien mogen! (die zijn ze helemaal niet gewend. Ja oké...Jan wel van de boerderij achter een hek...Vond Harry ook niet zo'n goed idee)

Dus ben benieuwd of hij zo nog droog is.....

1 opmerking:

  1. Ik deed het vroeger ook: slootje springen :) Had vaak natte sokken. Leuk hoor dat buitenspelen. Ik wilde wel dat de jongste dat hier ook wat meer deed. 's-Avonds wil hij wel ...

    BeantwoordenVerwijderen