vrijdag 24 oktober 2014

Kerk voor de allerkleinsten

Onlangs hadden we hier kerk voor de kleintjes tot een jaar of 8. Er was gevraagd of ik wilde helpen. Leuk! Dus op zondagmiddag op naar de kerk. Arie mee als hulp, want een ander had afgezegd. Jan wilde ook graag mee om te helpen. Grinnik....de kinderen die meededen waren dus ook alle kindernevendienstkinderen, dus ook die net zo oud als hij zijn! (wist ik dat ook niet van tevoren dat alle kinderen van ons clubje erbij zouden zijn. Maar ze kwamen allemaal braaf mee met de kleine broertjes en zusjes).
Het leuke was dat dit keer de dominee met de ouders vertrok en wij dus met de kinderen in de kerk bleven. De kinderen kregen opdrachtjes en mochten door de kerk lopen om zo de kerk te "ontdekken".
Heel gezellig. Gezongen met muziekinstrumentjes en het verhaal aan de hand van plaatjes weer in de goede volgorde gelegd. De kinderen deden leuk mee. En gelukkig was er spontaan nog meer hulp op komen draven, want sommige kleintjes waren nog erg klein en hadden dus echt wel even een "oppas" nodig.
Het was, aan de reacties van de kinderen en de ouders te horen, een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar! Leuk!
Een mooie manier om jonge gezinnen toch te betrekken bij de kerk.

1 opmerking:

  1. Ik vind dat plaatje echt prachtig! Zo stelde ik me Jezus als kind altijd voor.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen