vrijdag 26 september 2014

Allemaal beestjes.....

Ik weet niet wat het is, maar ik word de laatste weken "steeds" met diertjes geconfronteerd....
Nu ben ik dol  op dieren dus op zich geen ramp. Maar toch:
Hoogtepunt was natuurlijk het zeehondje! Wat alleen maar superleuk was!

Onze kat had weer eens een muis gevangen. Op zich goed van hem....maar zo zielig voor het muisje.
Want eigenlijk vind ik muisjes zo leuk! Gelukkig was Harry thuis, want zo'n dood beestje krijg ik wel de kriebels van.....

En toen wipte er 's ochtends opeens een kikkertje rond in mijn keuken! Kikkers, padden, salamanders...buiten in de tuin zijn ze allemaal te vinden! Super toch! Maar goed, binnen is zo'n diertje niet op zijn plek en dus moest ik op kikkerjacht. Want met die kat van mij.....
Gelukkig bleef hij doodstil zitten en kon ik hem vrij gemakkelijk vangen. Jan was erbij en kon de deur opendoen....want dat is toch knap lastig met een kikker tussen je handen gevangen....

En ja, toen kwam het "ergste"....Gisteravond had ik Jan opgehaald van zijn muziekles. Het was bijna half negen en dus al aardig donker. En zomaar opeens hobbelde er iets de weg op. Gelukkig kon ik nog net stoppen en bleef ik even wachten. Ik zag het hobbeltje langs de andere kant van mijn auto weer tevoorschijn komen en richting onze school hobbelen....: een egeltje! Poef....dat is ook weer goed gegaan. Jan vroeg zich vanochtend nog af waar hij heen zou gaan. Nou hebben leerlingen ooit weleens een egel in winterslaap gevonden in de schooltuin....dus blijkbaar zitten er dan toch regelmatig egeltjes.

Heerlijk al die dieren....maar NIET op de weg graag!

1 opmerking:

  1. Bij ons liggen overal dode muizen. Die leggen de katten voor ons in de gang als cadeautje. Echt akelig! Hoewel ik het wel aardig van ze vindt...

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen