vrijdag 20 juni 2014

Konijntje is geholpen...

Mijn dierenarts vertelde me bij mijn "oude" konijntje dat ze beter geholpen kon worden om te voorkomen dat ze baarmoederkanker zou krijgen. Dit schijnt héél véél voor te komen bij konijntjes. Dus toen we onze nieuwe konijntjes uit het asiel haalden, had ik begrepen uit de site dat alle dieren geholpen werden...maar dat was dus alleen het mannetjes. Vanuit gezondheidsrisico's werden vrouwelijke konijnen niet geopereerd....

Twee weken geleden heb ik het dus zelf laten doen. Grootste probleem was het vangen van onze lieverd...Ze is behoorlijk schuw én loopt dus in een grote ren buiten rond....tja, dan loop je daar dus met z'n tweeën heerlijk voor aap achter aan te rennen! Maar goed, het lukte (gelukkig) en ik bracht het beessie weg. Het duurde bijna de hele dag voordat ik haar weer op kon halen omdat ze nogal suffig bleef. Gelukkig ging het thuis meteen een stuk beter en was ze vooral gestresst door ons....want ja, we hadden haar in het nachthok (die in de ren staat) gehouden zodat we haar nog pijnstillers konden geven. De assistente had al gezegd dat we zelf maar moesten zien hoelang we het zouden geven omdat stress ook niet goed is voor opknappen...

Goed, dat werd dus maar 1 keer. Tjonge wat was ze verkeerd en bang. En daarmee ook haar vriendje konijnnemans. (hij heet Sydney en zij Melbourne ...dat kan ik nu wel zeggen na de wedstrijd van afgelopen woensdag toch? :-p)
Mel toen ze net uit het asiel kwam

We hebben haar lekker vrij rond laten lopen en...er was eigenlijk meteen helemaal niks meer aan de hand. Ze huppelde weer vrolijk door de ren, oren omhoog, knuffelen met Sydney, eten...niet te geloven! Daar mogen we als weeklagende mensen wel een voorbeeld aan nemen!

Afgelopen dinsdag moest ze terug voor controle...dus daar gingen we weer....gelukkig zonder candid camera! En wat kan zo'n beetje venijnig stampen! Stampertje is er niks bij!

Gelukkig was alles goed en hoop ik haar voorlopig even niet te hoeven vangen. Voor haar niet....maar misschien ook wel voor ons niet...Harry stootte zijn hoofd, ik brak (nou ja..) zowat mijn voet.....oeps, sorry, nu weeklaag ik weer....
Sydney bij het nachthok


2 opmerkingen:

  1. Wat een geoe. Maar hopelijk is ze nu verzekerd van een lang en gelukkig leven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie zo goed voor jullie konijntje zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen