dinsdag 27 mei 2014

Helpt zo'n spuitje echt zo snel?

Muis, onze kat van bijna 16, is al jaren chronisch verkouden. (ondanks alle jaarlijkse inentingen...) Daar zijn we ondertussen wel aan gewend. Maar leuk is anders. Dus toen hij na zijn bezoekje aan de "tandarts" in december zo goed reageerde op de antibiotica die hij daarna moest slikken, waren we helemaal blij. Natuurlijk hadden we al wel vaker een kuurtje geprobeerd voor de verkoudheid, maar dat hielp altijd maar eventjes. En ja, je kan geen kuurtjes blijven geven....
Maar na december bleef het zo'n 3 maanden goed gaan! Dat was natuurlijk wel even erg fijn. Muis was overduidelijk beter af. Verzorgde zichzelf toch beter dan normaal, geen zielige verkoudheid meer....

Jammer genoeg kwam het daarna toch langzaam maar zeker weer terug. En dus zat ik me al af te vragen of een nieuw kuurtje alweer zou kunnen/mogen. De laatste paar dagen vond Muis zelf dat hij toch vooral rustig op zijn plekje moest blijven liggen. Zijn neusje zat dicht waardoor eten niets werd. Katten eten namelijk niet als ze het niet kunnen ruiken (heeft de dierenarts me ooit verteld) . Dus pakte ik hem af en toe even, poogde dan zijn neusje weer wat schoon te krijgen en gelukkig wilde hij dan wel even wat eten....

Vanochtend kwam hij gelukkig toch zelf weer zijn "prakje"halen. Maar daarna dook hij weer op zijn favoriete plekje achter de computer en bleef daar de rest van de ochtend liggen tot ik hem na tweeën moest pakken om naar de dierenarts te gaan....
Toen onze Muis een Muisje was....

Gelukkig was de d.a. het met me eens en kreeg Muis een kuurtje: antibiotica en een ontstekingsremmer. Ze dacht namelijk dat ons beessie er een extra infectie overheen heeft gekregen. Van beide kreeg hij een prikje. Maar ja.....vanaf morgen mag ik het zelf gaan doen...slik. Het is al vloeibaar, omdat een pil bij Muis echt niet gaat. Harry pakte hem dan, vorige keer, met zijn werkhandschoenen vast en kreeg het met de vloeistof eindelijk wel voor elkaar..Dus dat gaat weer leuk worden....zeker omdat het twee keer op een dag bal wordt én Harry er dus niet altijd om die tijden thuis is....

Maar het zijn beide exact dezelfde medicijnen als in december, dus met een beetje geluk helpt het ook weer zo goed!

Maar weet je: ik kwam met Muis thuis, open het deurtje van zijn reismand en meneer loopt rechtstreeks naar zijn etensbak om even uitgebreid te gaan eten. En de hele middag (en avond) zie ik hem opeens weer in de keuken zitten, loopt hij om me heen te dralen....

Toeval of helpt die zooi echt zo snel?????????



1 opmerking: