woensdag 28 mei 2014

Argh....hellup!

Het gras moest nog afgemaaid worden....iets wat Arie graag doet. Rondrijden op zo'n trekkertje is natuurlijk best leuk. Harry zorgt altijd dat hij zelf de stukken naast de sloot doet, want dat vind ik dan toch nog erg eng....maar de rest mag Arie best doen. En hij doet het prima!

De rest van de mannen was naar school en ik zat even achter de computer. Arie tufte dus lekker rond op het trekkertje als ik opeens een schreeuw hoor!
Mijn haren staan recht overeind....vlug kijk ik naar buiten, waar ik zicht heb op de boomgaard (je). Geen Arie te zien. Met kloppend hart draaf ik naar buiten....wat voor afschuwelijk tafereel zal ik tegenkomen? Ligt hij eronder? Iets bij de maaiers gekomen enz....je hoort zo vaak van die enge verhalen!

Ik duik om de hoek van het huis. waar is hij, waar is hij?

Om de hoek duikt Dirk op, die net terug komt van school. Grote grijns op zijn gezicht..net als het gezicht van Arie die de grasmaaier net terug aan het rijden is naar de schuur. Meteen snap ik wat er is gebeurd: juist ja, natuurlijk weer gekkigheid met die twee broers onderling. Ja hoor..natuurlijk.
"Man, ik zag je er al onder liggen!" sputter ik. Grote grijns op twee gezichten tegenover me....
"Mam, als ik eraf val slaat hij af!Eronder liggen...tss, "......
Ik lach maar wat schaapachtig mee...tuurlijk, dan slaat hij af....maar ik heb genoeg verhalen gehoord over ongelukken met die rare dingen....
Gelukkig was het niks en tuft Arie rustig verder. Apetrots komt hij daarna binnen dat hij toch maar mooi die grasmaaier keurig weggezet kreeg....
Ook dit stukje maaide Arie nog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten