dinsdag 8 april 2014

Tafeltjesavond

Oef, vanavond is het weer zover. Tafeltjesavond op de middelbare school.
Strak geregeld (daar mogen ze op zich op de basisschool nog wel een voorbeeld aan nemen...daar zit je soms écht lang te wachten...) maar wel erg krap gepland...
Maar liefst 8 minuten krijg je...véél te kort als je echt iets te bepraten hebt. En in die 8 minuten moet je vaak ook nog zorgen dat je van het ene lokaal in de andere ziet te komen, wat dus ook weer tijd kost.

Manlief moet werken, dus ik mag alleen. Maar sinds een jaar of twee wordt er vanuit school gevraagd kind mee te nemen. Gelukkig vindt zoon het prima..en gaat dus mee.

Dit keer geen aansluitende gesprekken maar zelfs twee beurten tussen gesprek 2 en 3. Mooi tijd voor een bakkie koffie :-)

Op de basisschool ken je de leerkrachten persoonlijk. Dat kan een nadeel zijn (hihi) maar zelf vind ik dat altijd wel prettig. Zo wordt het vaak een gezellig gesprek over je kind waarbij je allebei (zowel leerkracht als ouder) gewoon je verhaal kan doen.
Hoe anders op zo'n middelbare school. De meeste leerkrachten zijn vreemden voor je. En vooral: sommige leerkrachten zijn zo totaal niet vriendelijk...dat ik me levendig voor kan stellen dat mijn puberzonen daar van balen...en voel ik me zelf soms net weer een schoolkind.

Wat een verademing zijn dan sommige leerkrachten. Positief, vriendelijk, opbouwend...bedoel maar: daar heb je tenminste iets aan! En niet alleen ik, maar zeker mijn kind! Soms vraag ik me weleens af of sommige leerkrachten niet eens een cursusje positieve psychologie zouden moeten krijgen.....


2 opmerkingen:

  1. Groentje, je hebt helemaal gelijk
    ik denk er net zo over
    net als jou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tafeltjesavond :-) klinkt wel leuker als hier bij ons: oudercontact.

    BeantwoordenVerwijderen