woensdag 19 februari 2014

Vaste klant bij...oeps....

Eigenlijk schaam ik mij diep....heel diep.....hoewel, gezellig is het wel!

Donderdag, kinderen op school, Harry vrij en dus gezellig samen "op stap' wat bij ons inhoudt dat we even gezellig een bakkie gaan doen in de stad.....bij La Place, dit keer, en werd ik verrast met een Valentijnskadootje....en we bekeken de aanbieding voor een fiets voor Jan. (Zijn knieën zitten zowat in zijn nek op zijn oude fietsje). Maar ja, hoe hoog is nu wel goed?

Vrijdag liep ik met Arie in het stadscentrum, op zoek naar sportschoenen die hij toch eigenlijk wel per direct nodig had....gelukkig vonden we ze ook. En eindigde ons tripje zoals gewoonlijk met een ijsje voor mijn "ijskoning" (het eerste woordje wat hij zei was zo ongeveer: ijs! En nog steeds eet hij "liters"ijs) We besloten een keer het kleine ijssalonnetje te proberen naast onze "stamkroeg". Beviel prima....

Zaterdag: Harry,de jongsten en ik naar de stad...jawel, we bleken even te moeten checken hoe hoog de nieuwe fiets van Jan moest worden....en natuurlijk eindigden we dit keer wel bij onze stamkroeg. Een gezellig bruin/oranje omgeving, groene lampen. Ik realiseerde me dat de kleuren best jaren zeventig zijn....en gelukkig heel kindvriendelijk. Vandaar dat we meestal daar neerzakken met de jongens erbij....

Maandag. Jan's fiets kon opgehaald worden. Dus hij achterop bij mij zodat hij terug kon fietsen! Tja, uiteraard met een ijsje voor de gezelligheid bij het jarenzeventig-stamgevalletje. ( en om even uit te rusten voor moeders....)

Dinsdag....nu even geen stad? Vergeet het maar rustig.....Arie, zoals gewoonlijk hard aan het werk bij de kweker in de vakantie, blijkt een onbruikbare werkjas ondertussen te hebben....dus zijn gewone jas gebombardeerd tot werkjas en op naar de uitverkoop.....Leuke jas gevonden (bleek geen uitverkoop, maar ja) enne...hij wilde uiteraard een ijsje. Maar wel bij de stamkroeg! Tja, je bent kindvriendelijk (eh..pubervriendelijk?) of je bent het niet...

En vandaag ging ik met de jongsten naar de beloofde film van lego. De bios staat tegenover "ons stamkroegje". We bezochten de bios in de ochtend (dat scheelt geld!). Vooraf even wat gedronken (ik ga altijd maar ruim op tijd weg, want ik moet een aantal bruggen over...) en achteraf daar gegeten. Leve de vakantie!

Allemaal heel gezellig....maar toch schaam ik me. Ik had ook echt niet verwacht dat ik mezelf tot stamgast zou rekenen van dat jaren zeventig geval....echt niet.....enne...hoewel ik er dus binnen 4 dagen nu 5 keer geweest ben....ik heb er serieus maar 1x patat gegeten..verder bleef het echt bij ijs voor de jongens en koffie voor mij (oké, soms met koekje)......

Waarom ik me zo schaam: tja, het voelt toch een beetje als een slechte moeder zijn als je zo vaak bij de Mc Donalds komt......  ;-)

1 opmerking:

  1. Hihi, ik kom er ook te vaak vind ik. Maar het is zo makkelijk, alle kinderen vinden het lekker, ze eten en je hoeft je geen zorgen te maken als/dat er wordt geknoeid of geschreeuwd. Alleen vind ik het eten daar zelf steeds viezer worden dus bestel ik voor mezelf vrijwel niets meer (en ook dat is niet verkeerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen