dinsdag 4 februari 2014

Hoe voed je jongens op?

In de bieb vond ik het boekje "100 manieren om jongens op te voeden" van Elizabeth Hartley Brewer.
Ik heb nog lang niet alles gelezen maar leuk is het wel....soms wel herkenbaar. Maar ik heb ook wel dingen waarbij ik me even afvraag of dit niet wat van de realiteit afstaat. Of beter gezegd: is het niet vooral zo dat opvoeden bij ieder kind zijn eigen variaties heeft afhankelijk van zijn karaktertje enzo? En ja, er zijn dingen die typisch jongensachtig zijn maar volgens mij zijn er ook heel veel dingen die lang niet voor iedere jongen geldt...
Er zou ook een meidenvariant zijn...lijkt me leuk om die ook eens in te zien. Want dan ben ik toch wel nieuwsgierig wat nou de typische verschillen zijn tussen jongens en meisjes opvoeden....los van de standaard dingen die je altijd te horen krijgt....

Zoals gezegd staan er leuke/interessante dingen in. Als je dat dan even laat vallen met zo'n grote zoon erbij, dan krijg je algauw wat "melige" situaties.
Zo las ik hardop voor dat een compliment bij een (oudere?) jongen kort moet zijn. Dirk liep erbij. En dus bestond onze volgende conversatie enkel uit éénwoordzinnen....en ja, niet alleen de complimenten (die we direct uitdrukkelijk naar zijn hoofd slingerden...) maar ook de overige opmerkingen. Dirk kan daar wel om lachen en doet gezellig mee... :-)


Over jongens opvoeden gesproken: ik kwam hier ook nog iets tegen....

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd, wil ik ook wel eens lezen! En dan ook de meidenvariant ja, want daar heb ik er ook een van...

    BeantwoordenVerwijderen