zondag 24 november 2013

Just for boys....

Soms heb ik weleens het idee dat er voor meiden veel meer te vinden is. Mooiere kleren (of veel meer variatie), speciale meidendagen e.d. die er toch echt niet in jongensvariant zijn. En als hij er wel is, staat er vaak bij dat stoere meiden ook welkom zijn.....
Meiden die stoer zijn....dat wordt toch altijd nog meer geaccepteerd dan jongens die met poppen spelen....ik kan zo een aantal vaders aanwijzen van wie een pop toch echt niet mag voor hun zoons....zucht. Maar dochterlief zal best met een auto mogen spelen....voorbeelden die dat niet mogen zou ik echt niet weten!

De e.o. maakte reclame voor vader-dochter dagen, vader-zoon dagen, moeder-dochter dagen.....juist, maar ik ben met mijn zoon (s) niet welkom....
Er waren moeders die reageerden. Het antwoord van de e.o. was hierop dat ze niet zo goed wisten wat ze dan moesten doen. Tja....wetende dat de kinderen in de puberleeftijd zijn op deze dagen kon ik me daar dan toch wel weer iets bij voorstellen. Eigenlijk geloof ik ook niet dat ik daar een antwoord op heb...De oudste twee hadden dit echt niet gewild. Arie is nu de puber in huis...die nog regelmatig gezellig mee gaat als moeders gaat winkelen (leuk!). Maar ik geloof niet dat ik hem blij maak met een hele dag moeder/zoon gebeuren. Een dag lang echte mannendingen doen met z'n vader: volgens mij zou hij het super vinden! Dus ja, ik snap het probleem van de e.o.


Maar om weer even bij mijn eerste regel uit te komen: ik heb eens lopen snuffelen naar de jongensshops e.d. die wel écht voor jongens zijn. Ik vond deze:

http://www.voordejongens.nl    Een shop met speelgoed, beddengoed, tassen, knuffels etc. Eindelijk geen overheersend roze ..  :-)

Het jongensboek (De Harmonie) van Conn Iggulden & Hal Iggulden.  In dit boek staat alles over echte jongensdingen zoals hutten bouwen, een batterij maken, stenen scheren, navigatie, uitvindingen en wat je moet weten over meisjes. Dit boek geeft je tips voor dingen in die je buiten kunt doen, maar het boek vertelt je bijvoorbeeld ook welke strips je gelezen moet hebben en hoe je poker speelt. (de meidenvariant:Het meisjesboek (De Harmonie) van Andrea Buchanan & Miriam Peskowitz.)

http://justforboys.nl/ Shop met sieraden alléén voor mannen (en jongens natuurlijk). Nou ja, dat wil zeggen, bijna....

http://www.allfortheboys.com/ Leuke site met allerlei jongensdingen. Vind hem super! Wel in het engels...

En een leuke op pinterest: http://www.pinterest.com/kapiteinhaak/just-for-boys/

Ik zoek nog even lekker verder......






1 opmerking:

  1. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ie steeds meer mannendingen met papa doet... heb ik af toe 'vrij' . Ik ben blij dat ik geen dochter heb, echt! Ook niet met te weinig moeder-zoon dingen... Vind het prima zo! Heb ik meer tijd voor mezelf :)
    Ik houd niet van shoppen, roze en knutselen (wel alleen, maar niet met kinderen). Helemaal prima dus!

    BeantwoordenVerwijderen