woensdag 6 november 2013

De B van....

Jan is aan het skypen..... hij probeert uit te leggen aan zijn vriendje aan de andere kant van de eh...lijn(?) op welk spel hij zit. Vriendje begrijpt het niet dus gaat Jan aan het spellen. Een aantal keer herhaalt hij de B. Blijkbaar verstaat vriendje een andere letter. De B van Bernard wil ik bijna zeggen maar tot mijn stomme verbazing begint hij ook met die zin. De B van....Ik kan me niet voor stellen dat hij dit telefoonalfabet beheerst (zo noemde je dat toch? Ik heb op mijn receptionisteopleiding ze ook nog in buitenlandse varianten geleerd...) Blijkt ook wel. Want wat volgt er bij hem: De B van BIDDEN. Kijk, dát is nog eens een mooie oplossing! Waar het hart vol van is...zeggen ze toch? (of is nu bij mij de wens de vader van mijn gedachten.....)

Jan heeft wel vaker mooie uitspraken gedaan wat betreft het geloof. Hij was denk een jaar of 5 toen hij achterin de auto tegen een vriendje zat te vertellen dat hij TWEE vaders heeft! Huh? Wat voor rare verhalen gaat hij nu vertellen, schiet er door mij heen. Maar zijn verklaring ïs helder:
Papa en God!
Ja kind, dát heb je goed begrepen!


2 opmerkingen: