zaterdag 9 november 2013

Daagje helpen op school

Het was me gisteren het daagje wel.
's Ochtends was er de officiƫle opening van het nieuwe project: :"bibliotheeek op school".
Er komt dus een nauwe samenwerking tussen bieb en school. De schoolbieb wordt er prachtig op. Met veel leuke mogelijkheden waardoor lezen alleen maar nog meer gestimuleerd zal worden. Nou zijn ze daar hier op de basisschool toch al behoorlijk mee bezig, maar dit schept hele leuke extra uitdagingen.

Samen met een andere moeder regel ik de schoolbieb, dus mochten wij gisteren helpen met de school versieren en alles klaar maken voor de opening. Met de boeken die uit onze schoolbieb gehaald zijn, omdat ze verouderd waren e.d., bouwden groep achters een dominobaan richting bieb vanaf iedere klas. De burgemeester gaf het startsein en toen vielen de boeken.....

En daarna was het pauze met boekenmarkt.....eigenlijk wilde ik nog even naar huis, want 's middags mocht ik weer helpen bij crea-uur. Maar hoera....daar was gen tijd meer voor. En dus gingen we vrolijk verder. Samen met een andere moeder en twee vrijwilligers van natuurmonumenten maken we met de kinderen uit ons groepje een insectenhotel. Ontzettend leuk idee!
Het insectenhotel van de school

En toen was de vrijdag dus al weer een heel eind opgeschoten.... :-)

1 opmerking:

  1. Wat leuk, dat insectenhotel! Ik heb een bijenhuisje voor wilde bijen gehad en dat leek hier op.

    BeantwoordenVerwijderen