zondag 10 februari 2013

Wie zijn wij..

Even voorstellen 

Leuk dat jullie langskomen om te lezen over de belevenissen in dit jongensgezin. Laat ik ons dan ook eerst maar eens even voorstellen: Wij zijn een gezin met 5 zoons. Vader Harry is vrachtwagenchauffeur en is daardoor vaak laat thuis. Ik werk als freelancer waardoor ik vooral thuis ben en er dus kan zijn voor mijn kinderen. 
De oudste is Kees, hij is alweer 18 en studeert. 
Daarna komt Dirk, 16 jaar en moet dit jaar eindexamen doen voor de havo. 
Net begonnen op de middelbare school is Arie. Hij heeft het er erg naar zijn zin. Hij is 13 jaar. 
Dan komt Jan. Hij is  8 en vooral een acteurtje. Speelt graag mee in musicals, schoolorkest enz. En als jongste hebben we Tom. Hij laat zich echt niet op zijn kop zitten door de grote broers. Hij kleutert nog lekker. (5)

Er gebeurt hier natuurlijk van alles. De zaterdagen zitten bomvol met alle sportwedstrijden. Met drie verschillende scholen is het opletten wie wanneer vrij heeft en wie iets bijzonders heeft te doen op school. En met een man die vaak weg is, komt het vooral op moeders aan...niet erg, maar soms een heel gepuzzel! En ja, tussendoor poog ik nog een huis schoon te houden (wat niet echt mijn sterkste kant is) én nog wat geld te verdienen door verschillende werkzaamheden. Ik doe het één en ander aan vrijwilligerswerk. En stiekem probeer ik nog altijd een boek te schrijven, maar ja....een dag heeft helaas maar 24 uur....


Wegens privacy-redenen zijn namen en bepaalde situaties gefingeerd.



1 opmerking:

  1. Hallo Minous, ik reageer op je eerste bericht. Wauw vijf jongens, wat leuk en ook nog huisdieren heerlijk. Je hebt een warm thuis, dat kan ik uit je verhaal opmaken. En dan wil je ook nog een boek schrijven. Ik wens je veel succes met alles hoor.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen